Top 15 aandelen van ABN AMRO

Investeringstak Nederland neemt meer offensieve aandelen op in top-15.

ABN AMRO publiceerde wederom de Top-15 van internationale topaandelen. Deze lijst bestaat uit kwalitatief hoogwaardige en tamelijk defensieve bedrijven met een sterke balans. Zoals altijd bestaat de lijst uit vijf Europese aandelen, vijf Amerikaanse aandelen en vijf Aziatische namen.

“Vooruitlopend op een mogelijk marktherstel in de loop van 2009, hebben wij dit jaar ook enkele meer offensieve/cyclische namen opgenomen. Het klimaat voor aandelen zal echter op korte termijn lastig blijven”, zo schrijft de bank in een commentaar.

Europa
“Binnen Europa prefereren wij Bayer (Kopen) vanwege de zeer sterke marktpositie in de segmenten waarin het bedrijf opereert. Nestle (Kopen) vanwege de defensieve kwaliteiten. Het Britse Reckitt Benckisert (Kopen) heeft een zeer sterke prijsstelling vanwege innovatieve producten.

Roche Holding (Kopen) bezit een voortreffelijke balans genereert hoge vrije kasstromen. Tot slot Total (Kopen) dat van alle oliemaatschappijen de geografisch meest gediversifieerde exploratieportefeuille bezit.”

Amerika
“In de Verenigde Staten kijken we naar Chevron (Kopen), Cisco International (Kopen), Deere Inc.(Kopen), Johnson & Johnson (Kopen) en Philip Morris (Kopen).”

Azië
“In het Verre Oosten, de regio Azië-Pacific, kiezen we voor China Communications Construction (Kopen), China Mobile (Kopen), KDDI (Kopen), KT&G (Kopen) en Shimano (Kopen).”

NB: “De informatie is niet bedoeld als individueel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen”, zo schrijft ABN AMRO.

Adv - Besparen op de autoverzekering, kan via Autoverzekering.nl

Lees ook:ABN Amro positief over softwarebedrijven
Lees ook:Topman Fortis grootste graaier
Lees ook:Staatsfondsen bedreigen Nederlandse economie (1)
Lees ook:Bos voegt ABN AMRO en Fortis niet samen
Lees ook:ABN AMRO wil af van Fortis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.